Pliantul publicitar se numără printre cele mai folosite materiale promoționale printate, utilizate în campaniile de promovare. Indiferent că reprezintă produse sau servicii, calitatea pliantului (design și print) este decisivă pentru imaginea firmei și succesul campaniilor publicitare realizate prin intermediul pliantelor.
Putem realiza diverse formate de pliante dintre care cele mai folosite sunt:
1) Pliant bi-fold (1 big/pliu și 2 paneluri) – cu un aspect mai formal, pliantele publicitare bi-fold pot fi folosite și cu rolul de mape în care se înserează foi sau ca broșuri prin adăugarea de pagini în interior.
2) Pliant gate-fold (2 big-uri/pliuri și 3 paneluri) – un format de pliant publicitar mai rar întâlnit, cu impact ridicat tocmai prin noutatea formei de prezentare.
3) Pliant tri-fold (2 big-uri/pliuri și 3 paneluri egale) – realizate de obicei dintr-o coală de A4, rolul pliantelor publicitare tri-fold este de multe ori acela de a înlocui flyer-ele, cu un design mai elegant și posibilitatea de a conține o cantitate mai mare de informații.